קמח הארץ

קישור לאתר
לקוחות
פרטיים
שפות
עברית
על הלקוח
אמנון ברזין, מייסד חברת קמח הארץ, ראה לנכון להנגיש לאופה הישראלי, הן הפרטי והן המקצועי, קמחים ומוצרי איכות נוספים מעולם האפיה. הדגש הוא על קמחים מארצות אירופה: איטליה, גרמניה, צרפת ואוסטריה. אמנון למד הרבה על חומרי גלם וסוגים שונים של טחינת קמח, רכש מטחנת אבן מודרנית והחל את דרכו בעולם הקמחים. מאז ועד היום עשו הוא והחברה שהקים דרך ארוכה. כעת, לא נותר להם אלא להנגיש את כל הטוב הזה לכל הלקוחות, תוך הבנה שבימים אלו, אם אינך שם רגל גם בעולם הדיגיטל אתה מונע מעצמך חשיפה לכמות הרבה יותר גדולה של אנשים
תיאור הפרוייקט

המטרות

לחברת קמח הארץ היו כמה מטרות בפרויקט:

  • יצירת אתר תדמיתי ויזואלי שמושך את העין ונותן הצצה לפעילויות המתחם והטחנה
  • פלטפורמה לרכישה באשראי עבור כלל הלקוחות באופן מאובטח ונגיש
  • מתן אפשרות לרכישת פעילויות וחשיפתן ללקוחות. תוך מתן מידע מקיף אודות פעילויות אלו, הן ויזואלי והן טקסטואלי.

אפיון האתר

בשלב אפיון האתר היה עלינו בראש ובראשונה לפרוס את תחומי הפעילות והאפשרויות השונות שהאתר מציע לגולש. קמח הארץ רצו ליצור ללקוחותיהם מתחם אחד נעים ונגיש אשר מרכז את שלל הדברים שיש להם להציע. חילקנו את התוכן ל 3 תחומים עיקריים –
פורטל מתכונים המוצעים לקהל הרחב – בכל מתכון ניתן לאתר את הקמחים המוצעים למכירה, לקבל מידע בנוגע לזמן ההכנה ורמת הקושי, לשתף ולהדפיס.
חנות ללקוחות פרטיים – כל מוצרי החנות חולקו ל- 6 קטגוריות מתאימות, המכילות את כלל המוצרים אשר מוצעים לרכישה. לכל מוצר מוצג מידע לגבי המשקל אריזה, מידע כללי , מידע לגבי אלרגנים, ועוד…
בדף המוצר ישנו פירוט מפורט לגבי כל סוג קמח, מה שמאפשר מעבר לרכישה נבונה מצד הלקוח, גם להציג מידע רחב על עולם האפיה מנקודת מבטם של קמח הארץ.
מידע לגבי סדנאות ופעילויות- מכיוון שקמח מקיימים פעילות שוטפת ומגוונת במתחם, היה חשוב לנו הן להציג את המקום עצמו דרך תמונות ותיאורים, וגם להנגיש באופן פשוט ונעים את הפעילויות השונות.
הסדנאות ניתנות להזמנה מראש דרך האתר

דבר נוסף שהיה חשוב בכל שלושת התחומים שמוצעים באתר הוא לאפשר למנהליו לעדכן תכנים באופן פשוט וקל באופן שוטף

עיצוב

בעיצוב הכללי של האתר היה לנו חשוב לשקף את האווירה של המתחם. הריחות והטעמים עוברים דרך התמונות האיכותיות שצולמו במתחם תוך כדי הפעילות השוטפת וספקו ע"י קמח הארץ.
מבחינה צבעונית השתמשנו בצבעים הנובעים מהלוגו ואופי המוצרים , אך גם הוספנו צבעוניות נוספות באמצעות הגוון הצהוב הייחודי ותמונות האווירה שמפוזרות לכל רוחב האתר.
עיצוב גריד המוצרים בחנות עוצב כך שכל מוצר יקבל את המקום המספק על מנת להציג את כל המידע הדרוש לכל מוצר באופן ברור ונעים לעין. מכיוון שאין מוצרים רבים לכל קטגוריה יכולנו להשתמש בפריסה של 2 מוצרים בשורה.

האתגר

האתגר שלנו היה לתת ביטוי למשקלים השונים של שקי הקמח וצורת התמחור עבור כל שק.
ללקוח שקי קמח של קילו אחד ושקי קמח של חמישה קילו.
המכירה מתבצעת בשקים בלבד, כך שהיה צורך להציג למשתמש את האפשרות לרכישת שק, ובו בזמן לעדכן אותו שבכל שק כמות שונה של ק"ג. בנוסף, היה צורך לוודא שהפריטים הנמכרים קילו אחד, המחיר המוצג באתר והן המחיר בפועל יהיו מחיר לקילו, ובפריטים הנמכרים בחמישה קילו המחיר שיוצג למשתמש אתר יהיה מחיר לסך הכל חמישה קילו, בעוד שהמחיר שיוחזר לחשבשבת יהיה המחיר לקילו כפול המשקל – כדי לקבל תוצאה נכונה.
לצורך כך, השתמשנו בשדות: משקל וכמות באריזה, שדות ייעודיים בחשבשבת.
הגדרנו בחנות האחורית של חשבשבת שפריטים מסוג 5 ק"ג יימכרו רק באריזות ולא בבודדים. באתר הצגנו למשתמש הערה: הפריט נמכר באריזות של חמישה קילו בלבד. כך יצא, שכשהלקוח מקיש 1 בשדה מות, הוא למעשה מקבל שק אחד של חמישה קילו.
בחשבשבת, המחיר המוגדר לפריט הוא מחיר לקילו, בשדה משקל בחשבשבת הזנו את הערך 5, וכך המחיר הסופי ללקוח מסונכרן עם המחיר באתר – המערכת מבצעת חישוב של 1 כפול 5.
כל זה קורה ללא שום התערבות של יד אדם. המשתמש מקבל את מקסימום המידע והמערכת מקבלת את שלה – כולם מרוצים 🙂

אתגר שריון מקום לסדנא

הלקוח עורך סדנאות אפיה במקום. גם עם בתחום הזה נתקלנו באתגר שחשבשבת פתרה לנו.
לכל סדנא ישנה הגבלה על כמות המקומות. כל סדנא הוקמה כפריט בחשבשבת ולה העלינו מלאי כמספר המקומות הסדנא – המלאי מועבר אוטומטית מחשבשבת לאתר על ידי פעולה מתוזמנת בכל רגע נתון שנקבע על ידי הלקוח וכך ניתן לוודא שלא יירשמו לסדנא אחת כמות של אנשים הגדולה מסך המקומות בפועל.
האתגרים של קמח הארץ הם דוגמא מצויינת להנבת הפירות של שיתוף הפעולה בין האתר לתוכנה. כל אתגר מקבל מענה מהתכונה – הלקוח לא צריך לבצע פעולות מיוחדות, הכל קורה אונליין!

אתגר המתכונים

לכל קמח ישנם המתכונים שלו – כל פריט קיבל קישורים להורדת המתכון. מעבר לכך, יצרנו עבור הלקוח בלוג מתכונים עם שדות קבועים שחוזרים על עצמם בכל מתכון ומתכון (רמת קושי, כמה זמן לוקח וכו') מתחזק האתר מטעם הלקוח צריך רק למלא את הערכים של כל מתכון ומתכון והתבנית של המתכון כבר מוכנה עבורו ומוצגת באתר באופן מושלם.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן