החברה העירונית אשקלון

קישור לאתר
לקוחות
פרטיים, עסקיים
שפות
עברית
על הלקוח
החברה העירונית אחראית על הפעלתם של מספר מתקנים מרכזיים בעיר: היכל הספורט, בריכה עירונית, קונסרבטוריון .
בתחומי התרבות החברה אחראית על הפעלת "סל תרבות" בכלל בתי הספר והגנים בעיר.
בתחום הספורט מפעילה החברה הן פעילות חוגים והן פעילות מקצועית במחלקות הנוער של הפועל אשקלון בכדורגל ו "אליצור איתו" אשקלון בכדורסל.
סיוע לילדים עם צרכים מיוחדים במתן סייעות צמודות וסיעות רפואיות.

החברה החליטה להרחיב את מגוון פעילותיה ושמה דגש על שיפור השירות לתושב כשאחד הדברים הוא הנגשת המידע והקשר עם התושב באמצעות אתר אינטרנט
החברה העירונית עבדו עד היום באופן לא מקוון, קהל הנרשמים לחוגים הלך וגדל משנה לשנה והצורך במעבר לפעילות מקוונת שתחסוך עבודה של כח אדם ותעביר את הפעילות להיות אוטומטית הלך וגדל.
תיאור הפרוייקט

מטרות הפרוייקט:

  • פורטל מידע מקיף אודות החברה העירונית המכיל מידע כגון:
    בעלי תפקידים, ראשי מחלקות ופרטי התקשרות עם הגורמים השונים הרלוונטיים לציבור בחברה העירונית
    מגוון הפעילויות בכל התחומים כולל פירוט של שעות וימי פעילות
    הנגשה ויזואלית של הפעילויות הללו לציבור. כי אין יותר טוב ממראה עיניים 🙂
    הנגשת המידע לככל הציבור ולבעלי מוגבלויות דרך האתר
  • מערכת רישום מקוונת לפעילויות, אירועים והחוגים השונים אשר מפעילה החברה, אשר תאפשר הרשמה פשוטה וקלה לתושבי העיר
  • בצד האחורי – מערכת הזמנות יעילה ומסונכרנת עם מערכת הנהלת החשבונות של החברה, אשר תחסוך במשאבי כח אדם
  • יצירת סדר במערך הרישום לחוגים בחברה עצמה- הבנויה מאנשי צוות ומחלקות רבות ומגוונות

סוגי הלקוחות

מזדמנים – כל תושב העיר אשקלון המעוניין להירשם לאחת הפעילויות של החברה

עסקיים – ילדי הגנים הרשומים כל שנה לגני העיר השונים.

בתחילת כל שנה מוקמים ילדי הגנים של אותה שנה ככרטיסי חשבון בחשבשבת. בכל כרטיס חשבון כזה מוכנס כל המידע הקיים על הילד. שם גננת, שם הגן וכו' לפי השיבוץ של אותה שנה.

התוצאה – מערכת הזמנות נגישה וידידותית להורים: כדי להירשם לסל תרבות, על ההורים להזין ת.ז. של הילד ולהכנס לאזור האישי לבחירת סל התרבות הרלוונטי לשנתון אליו שייך הילד.
במשרד האחורי מתקבלות ההזמנות ישירות לחשבשבת כמסמך הזמנה

אפיון קטגוריות החנות

כאמור, מוצרי החנות באתר של החברה העירונית, הם החוגים אותם רוכשים הנרשמים.
לכל קטגוריית חוגים מוצג המידע הרלוונטי ותהליך הרשמה ייחודי לה.
בשל כך, אופיינה כל קטגוריה באופן הייחודי עבורה.

למשל: קטגוריית הקונסרבטוריון מציגה תחילה מידע כללי אודות המחלקה, כולל דברי המנהל.
החוגים השונים מוצגים בצורה של גריד עם אייקון וקישור לכל כלי נגינה. על מנת להירשם נדרש מילוי טופס (אשר נתוניו מגיעים ישירות לגליון למחלקת הקטנסרבטוריון.). עם שליחת הטופס ניתן לבחור את התת מחלקה הרצויה (כלי הנגינה) , ותחתיה מוצגים החוגים הרלוונטים לאותו כלי (לפי גיל או רמה), עם מידע מתאים.
הנרשם בוחר חוג ועובר לשלב התשלום.

דוגמא נוספת – קטגוריות הספורט מצריכות מילוי טופס מפורט של פרטי הילד ופרטי ההורה והצהרת בריאות – קטגוריות אלו אופיינו באופן המתאים להן וכן הלאה.

טפסים

כדי לקבל את מקסימום המידע מהמשתמש בקטגוריות הרלוונטיות (למשל קטגוריות ספורט) נדרשנו להשתמש בטפסים מורכבים השולחים רשומה עם פרטי הטופס ל"גוגל שיט" היושב אצל אחראי המחלקה. במקרים אלו נעזרנו בתוסף טפסים ייעודי שהשתלב נהדר בחנות שלנו.

סוגי פריטים

כמו בקטגוריות, גם במבנה הפריטים נדרש אפיון מעמיק עבור כל פריט ופריט. המטרה המרכזית בבניית אתר של חשבשבת בסופו של דבר, היא סינכרון בין החשבשבת לאתר ויצירת דיוק גם בהנהלת חשבונות.

עצי חשבונית – חוגי הספורט למשל מכילים שלושה סוגים של חיובים: חיוב עבור הקורס עצמו, ציוד ורישום. כל חיוב כזה אמור להיות מוצג למשתמש תחת "גג" אחד של פריט אב – החוג עצמו. לצורך כך בנינו את חוגי הספורט כעצי חשבונית בעלות הכוללת את כל שלוש ההוצאות באופן שקוף לרוכש. בהנהלת חשבונות ההכנסה יודעת להתחלק לכרטיסי ההכנסות השונים לפי כרטיסי הפריט השונים

פריטים משלימים – רכישת כרטיסים לבריכה מאפשרת רכישת כרטיסייה ורכשית מנוי, ישנם כמה סוגי כרטיסיות וכמה סוגי מנויים, רצינו להציג את מגוון האפשרויות של המנויים תחת פריט "מנוי" ואותו דבר לגבי כרטיסיה. לצורך כך הקמנו פריטי אב: כרטיסיה ומנוי, כאשר תחת כל אחד מהם מופיעים פריטי הבנים השונים כפריטים משלימים. בפועל במערכת הם פריטים נפרדים עם פעילות חשבונאית נפרדת.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן