דיגיטל

סיפור שמוביל למכירה: סטוריטלינג לעסקים

Library 425730

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

כשנדמה שאין לנו משהו מיוחד להגיד ורגע לפני שאנחנו מתפתים להוריד מחיר, כדאי לשקול דרך חכמה יותר לבלוט: לספר ללקוחות שלנו סיפור מעניין.

בפוסט הבא תלמדו על הרעיון של סטוריטלינג לעסקים, למה משתמשים בו, מה המטרה ואיך אפשר לנצל אותו ככלי אסטרטגי שמושך קהל, מגדיל את ההמרות ומשפר את המכירות. באמצעות סטורילטינג שיווקי, אתם יכולים לעצב את מסע הלקוח ולשכנע אותם לבחור במוצרים או בשירותים שלכם.

 

כוחו של סיפור: מה הופך סטוריטלינג לעסקים לאסטרטגיה מנצחת?

החל מתפוצ'יפס שמספרים לכם על מגדלי תפוחי האדמה שלהם, קוקה קולה שמראים לכם אנשים צעירים ויפים חוגגים במסיבות, או גבינות גד שהלכו על הסבא החמוד שעובד כל יום ברפת כדי לייצר לכם גבינה טעימה: סיפור הוא כלי רב עוצמה שיש לו את היכולת לרתק קהל, לעורר רגשות ולהיצרב בתודעה שלנו לזמן רב.

בתור בני אנוש, אנחנו מתמגנטים לסיפורים, הם תופסים אותנו ומרתקים אותנו הרבה יותר מעוד טקסט או סרטון שפשוט בא למכור לנו או לתת לנו מידע.

באמצעות סיפור סיפורים, כל עסק יכול להתחבר ללקוחות שלו ברמה עמוקה יותר, מה שהופך את המותג למוערך וזכיר יותר. 

  • 1. מעורבות רגשית:
    אחת הסיבות המרכזיות לכך שסיפור סיפורים הוא אסטרטגיה מנצחת לעסקים היא היכולת שלו לעורר רגשות. כשאתם מספרים סיפור שמציג בצורה עקיפה את הערכים והאמונות שלכם, יש לכם את האפשרות ליצור קשר רגשי חזק, שיגרום ללקוח הקצה לזכור דווקא אתכם ולא את המתחרה שלכם.
  • 2. השפעה חזקה:
    היבט נוסף שהופך את הסטוריטלינג העסקי לאסטרטגיה עוצמתית הוא היכולת שלו לייצר השפעה בזמן הבחירה. כשמציגים ללקוחות סיפור — בין אם הוא מצחיק, מעורר מחשבה או שמתכתב עם האמונות שלהם — סביר יותר שהם יזכרו את המותג ואת המסר שמאחוריו. הזכירות הזו יכולה להוביל ליותר נאמנות של הלקוחות, לשיחות מכירה קלות יותר, למוכנות לשלם מחירי פרימיום, ועוד השפעות חיוביות.
  • 3. בניית אמון ואמינות:
    סטוריטלינג עסקי איכותי גם עוזר לעסקים לבנות אמון ואמינות מול הקהל. סיפור אותנטי ואמין עוזר להאניש את המותג ולשקף החוצה את מה שיש לכם להגיד, מבלי שזה ישמע כמו מצגת משעממת.

 

סטוריטלינג עסקי ממקסם את המסר שלכם ומשפיע יותר על הלקוחות
סטוריטלינג עסקי ממקסם את המסר שלכם ומשפיע יותר על הלקוחות

מי מרוויח מסטוריטלינג עסקי ולמה?

סטוריטלינג לעסקים הוא לא נחלתם של עסקים "מגניבים" וצעירים בלבד. היום אפילו חברות ביטוח שהן לכאורה גוף אפור ומשעמם משתמשות בו כדי ליצור איזשהו נרטיב משכנע שמייחד אותן מהמתחרים, כמו למשל ליברה עם הפרסומות המיוחדות והסלוגן הזכיר — "משנים סדרי ביטוח".

חוץ ממה שדיברנו עליו קודם בהקשר של הגדלת מכירות ובניית אמון, יש עוד תועלות לסטוריטלינג העסקי.

סטוריטלינג עוזר לחברות סטארט אפ לגייס משקיעים שמתחברים לסיפור, מסייע לתאגידים של מיליארדי דולרים לגרום לנו להרגיש שהם טיפ-טיפה אנושיים, לעובדים בחברה להשקיע יותר בעבודה ואפילו להסביר למשפחה שלהם בקלות מה הם תכלס עושים בעבודה, ועוד ועוד תועלות.

בידול העסק שלכם: איך סיפור טוב יכול לתת לך יתרון על המתחרים?

יכול להיות שנמאס לכם לשמוע את המילה "בידול". אותו מרכיב חמקמק שאמור להיות הדבר שלכם יש ולמתחרים שלכם אין, אבל מהניסיון שלי — ל-90% מהעסקים קשה מאוד לשים את האצבע על בידול כזה.

זה המקום בו סיפור עסקי איכותי יכול לעשות את כל ההבדל, במיוחד בשוק רווי כמו היום.

כשהלקוחות טובעים בים של מוצרים או שירותים דומים לשלכם, סיפור משכנע הוא הרבה פעמים הגורם המבדיל העיקרי שמייחד אתכם ומשפיע על החלטת הרכישה. כשאתם מספרים למה אתם עושים את מה שאתם עושים, מה האתגרים, הקשיים והכשלים איתם אתם או הלקוחות שלכם מתמודדים, אתם יכולים ליצור תחושה של מטרה ומשמעות שתגרום ללקוח להגיד — וואלה, הם מבינים אותי, או, פשש, הם באמת מיוחדים במה שהם עושים. החיבור הרגשי הזה מוביל בתורו לאהדה (שלא לומר אהבה), כי מה לעשות? אנחנו כבני אדם נוטים לבחור במה שאנחנו אוהבים, אפילו אם לכאורה יש משהו טוב יותר בחוץ.

בנוסף, סיפור סיפורים יכול לעזור לכם לשווק את הצעת המכר שלכם בצורה זכירה ומעניינת, ולעזור לכם למצוא את המסר השיווקי איתו תרוצו לאורך תקופה ארוכה. בקיצור, שימוש נכון בסטוריטלינג כאסטרטגיית בידול יכול לתת למותג שלכם יתרון תחרותי, לבדל אתכם ולהפוך אתכם לזכירים ונגישים יותר.

סטוריטלינג למותגים — אושר זלמן

 

אז אם נמאס לכם מקלישאות על בידול, ואתם רוצים לגרום ללקוחות שלכם להתחבר אליכם ברמה רגשית  ולהפוך אתכם לזכירים ונגישים יותר,

סטוריטלינג עסקי הוא הכלי המושלם לעשות את זה.

זה לא עוד טרנד חולף — זה כלי אסטרטגי שיכול להפוך אתכם למנצחים בשוק התחרותי של היום.

רוצים ליצור למותג שלכם סיפור חזק שנשאר בתודעה של הלקוחות? שלחו לי הודעה ויחד נפתח סיפור עסקי מנצח שיעביר את המסר הייחודי שלכם ויגרום לקהל שלכם לרצות לעבוד דווקא איתכם: אושר זלמן

תפריט נגישות אתר