הדרך להפוך את דף המוצר לאטרקטיבי

דף המוצר מהווה "התחנה האחרונה" של המוצר לפני שמתווסף לסל על ידי המשתמש. בשל כך, במהלך בניית הפרוייקט ואפיון האתר, דף המוצר מקבל לא מעט תשומת לב. כדי לוודא שאנו "רותמים" את העובדה הזו לקידום מכירות והגדלת זמן השהות של המשתמש באתר, כדאי לשים לב לכמה דגשים שיעזרו לנו לגרום לזה לקרות:

תמונות המוצר – לא לחינם קיים הביטוי "עיניים גדולות", ככה אנחנו, הולכים לרוב אחר מראית עין, ומה שתופס לנו את העין יקבל את מירב תשומת הלב שלנו. מסיבה זו חשובה  הויזואליות באתר. וכשאנחנו אומרים ויזואליות, אנחנו מתכוונים לתמונות כמובן. לתמונות המוצרים תפקידי מפתח באתר. הן אמורות לתת למשתמש מידע על המוצר, למשוך אותו להכנס לדף המוצר ולהוות זרז קניה למוצר. בשל כך, נרצה לספק לעין של המשתמש תמונות מוצרים צבעוניות/בעלות צבעים עזים, תמונות איכותיות והכי חשוב – תמונות שמספקות את מקסימום המידע על המוצר, תמונות שיחסכו לנו טקסט, שרק מלהביט בהן יקבל המשתמש תמונה מדוייקת של מה הוא הולך לרכוש. ההמלצה היא לתת יותר מתמונת מוצר אחת, כדי שניתן יהיה לראות אותו מכל מיני זוויות ולקבל את ההתרשמות הנכונה מהמוצר.

וידאו של המוצר – שילוב קטע וידאו תורם אף הוא להעשרת האינפורמציה והויזואליות בדף המוצר. לאחרונה יותר ויותר אתרים עושים שימוש בקטעי וידאו קצרים, הפלוס בכך הוא האפשרות לצלם את המוצר ב"לייב" מכל הזוויות שלו, הסבר כיצד להפעיל אותו, הוראות שימוש ועוד אלמנטים שעשויים לחסוך בתיאורים ובטקסטים ארוכים בדף המוצר,  באמצעות הסרטון ניתן להנגיש את הנראות של דף המוצר באופן האופטימלי עבור המשתמש. חשוב לתת את הדעת על כך ששימוש בוידאו אינו מתאים עבור כל מוצר, אבל במקרים שכן, כדאי ורצוי לעשות בזה שימוש.

תיאור מוצר  – התיאור מאפשר לנו לתת מידע על המוצר בדרך בה אנחנו בוחרים, התיאור עשוי לתת לנו מענה גם ברמת הקידום של הדף בגוגל. ניתן להכניס בתיאור מילות מפתח ועוד מידע שיעלה את הדף למקום גבוה יותר במנוע החיפוש. ההמלצה היא לקחת איש מקצוע שמבין בתחום כדי לנצל את התיאור והטקסט גם לקידום מכירה וגם לקידום בגוגל. אפשר לעשות את זה בקלות וכדאי לא להקל בזה ראש. זה אמנם עולה כסף, אבל ההשקעה בדרך כלל מחזירה את עצמה.

זמינות המוצר במלאי – שקיפות מהווה גורם מרכזי בחווית לקוח (לא רק באתרים, אלא בכלל בעולם של יחסי מוכר וקונה) חלק מהשקיפות היא חיווי אודות זמינות המלאי של המוצר. תחשבו כמה מתסכל זה לעבור את המסלול לרכישת הפריט באתר ולגלות שהמוצר לא קיים במלאי. הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא ליידע ולשקף למשתמש מה מצב המלאי, ניתן להציג את החיווי כבר בגריד הפריטים ולחסוך הקלקה מיותרת. הדבר השני הוא מתן אפשרויות ל"שריין" את הפריט לקניה מאוחרת כאשר יחזור למלאי. או על ידי הפניית המשתמש לבירור צפי הגעה באמצעות טופס יצירת קשר כאשר פריט אינו במלאי. או על ידי השארת פרטים לחזרה.

תמחור ברור – לפני רכישה חשוב מאוד להציג את המחיר באופן ברור, כולל עלויות נילוות כמו הוצאות משלוח ועוד תוספות אם ישנן. אף אחד לא רוצה לגלות הפתעות שלא ידע על קיומן בדיעבד. כדי לרכוש אמינות ולהיות ברורים ככל האפשר לפני הרכישה חשוב לומר הכל מראש.  בדרך זו נוכל להבטיח את חזרת המשתמש לאתר שלנו.

כפתור הוספה לסל – הכפתור המשמעותי והחשוב ביותר בדף המוצר הוא הכפתור של הוספה לסל. חשוב לעצב אותו בולט לעין, צבעוני וקורא לפעולה. יותר ויותר גושלים מבצעים רכישות של ממש דרך המובייל/סמארטפון והטאבלט יש לתת את הדעת על עיצוב הכפתור כך שייראה מושך גם בתצוגות שהן לא דסקטופ.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן