Google Analytics

המידע במסמך זה מוגש כשירות ולידיעה בלבד ואינו נתמך ע"י מחלקות חשבשבת השונות.

(ובפרט לא על ידי חשבשבת – חנות וירטואלית).

אנו ממליצים להיוועץ באנשי מקצוע ייעודיים כגון מקדמי אתרים ומדיה.

לאחר, שהשקעתם זמן, מחשבה וכסף. בניתם אתר, הקמתם חנות וירטואלית, עמודי תוכן, עיצוב, קניתם דומיין וסוף-סוף האתר באוויר.

כעת נרצה שהאתר יופיע כמה שיותר גבוה במנועי החיפוש של גוגל ויגיע למירב הגולשים כדי שידעו על קיומנו וגם יבצעו את הרכישות דרכו. כמו כן, נרצה לדעת מה מתרחש באתר ולנתח את המידע על הגלישה בו.

גוגל מציעה כלים רבים לשימוש באינטרנט (ג'ימייל, יוטיוב, גוגל דרייב, מפות, מסמכים, טפסים ועוד…).

מבין הכלים המוצעים ישנו כלי הנקרא  Google Analyticsשזהו כלי הבקרה והמדידה הנפוץ (וחינמי) ביותר.

באמצעות כלי זה ניתן לקבל מידע רב. לדוגמא:

  • מהיכן גולשים אל האתר שלנו?
  • אילו דפים פופולריים.
  • מאילו דפים נוטשים את האתר.
  • זמן ממוצע של גולשים באתר.
  • ועוד ועוד…

כדי להשתמש ב Google Analytics יש להכנס באמצעות חשבון גוגל ולהרשם לשירות.

עם סיום ההרשמה תקבלו קוד מעקב כלשהו, לדוגמא: UA-01234567-8 , אשר אותו יש להטמיע בקוד האתר או באמצעות תוסף מתאים מבין התוספים המוצעים לאתרי וורדפרס.

עם סיום ההגדרות, לאחר מספר שעות יופיעו בדף המעקב נתונים רבים המתעדים את הרגלי הגלישה באתר.

ניתן לצפות בנתונים דרך האתר של גוגל אנליטקס. אם הטמענו את הקוד באמצעות תוסף, ניתן גם לצפות בנתונים דרך התוסף בכלי הניהול של וורדפרס:

 

 

ל Google Analytics יתרון נוסף – קידום אורגני (טבעי ללא תשלום). כאשר גוגל מכירים את האתר ומנטרים אותו, בתוצאות חיפוש במנועי החיפוש ישנה עדיפות לאתרים אלו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן