הגדלת מכירות בחנות וירטואלית מתחילה ללא ספק בניתוח הנתונים שלה.

החנות הוירטואלית מגישה לנו את כל המידע שאנחנו זקוקים לו כדי להגדיל את המכירות שלנו "על מגש של כסף" זה יהיה כמעט פשע לא לעשות שימוש במידע הזה. החנות מייצרת הרבה מידע בעל ערך, ולנו, בעלי האתר, ישנם לא מעט כלים על מנת לנתח את המידע הזה ולהסיק ממנו את המסקנות שיעזרו לנו לגדול ולצמוח, מעבר לכך, ישנן לא מעט דרכים וכלים לנטר את האתר ולעקוב אחר התנהגות הגולשים, ניתן להפיק דוחות מניתוחם להבין איזה ערוץ שיווקי מצליח יותר, מיהו קהל היעד של האתר, אלו ביטויי חיפוש מובילים לאתר ועוד. אז אלו כלים עומדים לרשותנו? כיצד נעשה בהם שימוש שיועיל לנו? כל זה ועוד במאמר שלפנינו

Google Analytics

הכלי הפופולארי והמוכר ביותר הוא גוגל אנליטיקס. הוא כלי חינמי וידידותי שמאפשר לאחר סינכרון עם החנות הוירטואלית שלכם לקבל מידע רב עליה ועל האתר בכלל.

אז מה גוגל אנליטיקס נותן לנו?

  • לבדוק את התפקוד של ערוצי השיווק השונים ולבחון את היעילות שלהם.
  • לקבל מידע רב בנוגע למאפיינים שונים של המבקרים באתר ודפוסי הגלישה שלהם.
  • לבדוק את שיעור היציאה מדף הנחיתה.
  • לבדוק את משך השהות הממוצעת של הגולש באתר.
  • לבדוק מה היה הדף שממנו יצאו הגולשים מהאתר ובאיזה דף הם נחתו בתחילה.
  • לבצע מעקב המרות ויעדים מוגדרים.
  • לקבל מידע בדבר מהירות הטעינה של הדפים באתר בהתאם לפרמטרים שונים.

הרבה יותר קל ונכון לתקצב ולתעדף את ערוצי השיווק שלנו לאחר שביצענו ניתוח באנליטיקס.. אם כבר משקיעים תקציב בשיווק, למה שלא נעשה את זה בערוץ המניב והרווחי ביותר? זה שיתן לנו כמה שיותר מהר החזר על ההשקעה?

באמצעות גוגל אנליטיקס ניתן לעשות שימוש רב במידע על הגולשים ודפוסי הגלישה שלהם. ניתן להבין אלו דפי עובדים טוב יותר ואלו פחות, מהו המסלול שעבר הגולש עד שהגיע לדף הספציפי ממנו רכש, אנליטיקס הוא כלי שמספק לנו מעקב צמוד אחר התנהגות הגולשים, זה כמעט כמו שמישהו יבוא ויספר לנו את כל מה שאנחנו רוצים לדעת על הלקוחות שלנו ויגלה לנו מה אנחנו צריכים לעשות כדי שהם יבואו אלינו יותר. למחפשים מידע איך להגדיל מכירות באתר – אנליטיקס הוא המקום הראשון להתחיל בו.

Google Search Console

כלי חינמי של גוגל שמטרותיו העיקריות הן לוודא שהאתר “מאונדקס” על ידי מנוע החיפוש, לעזור לבעל האתר או בעל העסק למטב אותו ולהגדיל את החשיפה שלו. ובאופן מפורט יותר:

  • לבדוק שאין שגיאות ובעיות טכניות באחד מעמודי האתר.
  • לקבל התראה כאשר מתעוררות שגיאות ובעיות טכניות חדשות.
  • לוודא שכל העמודים באתר מאונדקסים על ידי גוגל.
  • לבדוק מהם ביטויי החיפוש שהובילו להצגה של האתר בתוצאות.
  • לבדוק אילו ביטויי חיפוש הביאו טראפיק ממשי לאתר.
  • לוודא שהאתר מוצג באופן תקין למשתמשים במובייל.
  • לבדוק אילו אתרים כוללים קישורים לאתר שלנו.

הנקודות הללו משמעותיות מאוד אם רוצים להגדיל מכירות דרך האתר, ביטויי חיפוש של גולשים למשל, חשובים מאוד עבור הקידום האורגני של האתר, על בסיס ביטויי החיפוש הללו נוכל להבין מה אנשים מחפשים, לייצר להם תוכן שעונה על החיפוש הזה ולמטב את האתר בהתאם לצרכים של הגולשים.

כמו כן, אין צורך לפרט כמה חשובה תצוגה תקינה של האתר, כמה חשוב למנוע בעיות טכניות באתר או כמה חשוב לוודא שהאתר במובייל נראה תקין ויותרה מכך, מספק בסיס הח קל ויעיל לביצוע רכישות על ידי הגולשים.

יצירת מפות חום

קיימים כלים שונים ליצירת מפות חום כגון Hotjar ו- Crazy Egg. בעזרת מפות חום ניתן לרכוש תובנות בדבר דפוסי ואופן הגלישה של הגולשים באתר. מפות חום מציגות המחשה ויזואלית של נתונים בצורה של צבעים משתנים. דרכן ניתן בין היתר:

  • להבין איפה בוצעו הקלקות בתוך האתר.
  • לעקוב אחר מסלול תנועת העכבר של הגולשים בתוך האתר.
  • לבדוק עד לאיזו נקודה הגולשים גוללים את הדף.
  • לבדוק באיזה שלב הגולשים עוזבים את האתר.

באמצעות הנתונים הנאספים ממפות החום ניתן להבין ולהסיק איזה דף "עובד" באתר ואיזה לא, על בסיס הנתונים הללו ניתן לערוך שינויים הכרחיים בדף, באורך שלו ובעיצוב שלו, אפשר לראות ממש מה מצריך שינוי, אלו דפים כדאי אולי לשדרג, להחיות מבחינה עיצובית, אולי להוריד דפים "מתים" ומיותרים שלא נותנים לנו ערך. מפות החום מספקות לנו מידע חי בנוגע לאינטראקציה של הגולש עם האתר שלנו והמוצרים שאנו מוכרים כך שאם המטרה שעומדת לנגד עינינו היא הגדלת המכירות מהחנות הוירטואלית כדאי מאוד שנעשה בהן שימוש. המסקנות אליהן מגיעים באמצעות שימוש במפות חום עשויות להפתיע. לעיתים ניתן לראות שדפים שכלל לא חשבנו שיהיו משמעותיים הם בעלי הטראפיק הגדול ביותר ולהיפך.

ניתוח אתרים מתחרים

לכל בעל עסק היום לא חסרים מתחרים בתחום בו הוא עוסק, רוב הזמן העובדה הזו לא נעימה, אבל ניתן "לגייס" אותה לטובתנו. לעיתים, בעל העסק המתחרה עושה כמה דברים נכונים ואולי הוא כבר ביצע את הפעולות הדרושות על מנת להגדיל את המכירות שלו בחנות הוירטואלית. רצוי לנתח גם אתרים של עסקים מתחרים, אולי נגלה שם כמה דברים שלא חשבנו עליהם. למשל, מהם מקורות התנועה וערוצי השיווק המובילים לאתר, מיהו קהל היעד, מהם תחומי העניין שלו ועוד ועוד.  דרך ניתוח האתר המתחרה נוכל לקבל מידע אודות כמות הכניסות ונפח החיפושים ובכך לייעל את החנות הוירטואלית שלנו

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן