אחד התחומים היותר מעניינים בבניית אתרים, הוא התחום הפיננסי. אתרים העוסקים בתחום זה, משקיעים הרבה מאוד כסף בפרסום ושיווק, וכשהאמצעים אינם מוגבלים, השמיים הם הגבול…זו הסיבה לכך שתמיד ניתן למצוא עניין ואתגר בבניית אתר השייך  לתחום זה.

הסוגים השונים של אתרים מהתחום הפיננסי מתחלקים לחנויות מקוונות המציעות מגוון אפשרויות רכישה, אתרים מוכווני יצירת קשר ו"ציד" הלקוח, או אתרים אינפורמטיביים כלליים שמתמקדים בלספק מידע לגולש.

על מנת להצליח לבנות אתר מותאם למטרת העסק, יש להגדיר מראש את המטרות אותו האתר אמור לשרת, מה אנחנו רוצים להשיג באמצעותו, האם המטרה היא פיזית (השגת רווח כספי) או לא רק (השגת מיתוג, אמירה וכו') על מנת ליישם את המטרות הללו, רצוי להיעזר באנשים המתמחים בתחום המכירות באינטרנט, או בעלי ניסיון בבניית אתרים בכלל.

חזות האתר

מכירים את מסעדות הפאר שהושקעו בהן מליונים, כולם מדברים עליהן ועל ההצלחה הצפויה להן ופתאום, אחרי חצי שנה, אנחנו שומעים שהן נסגרו? הסיבה לכך היא שלא תמיד פאר והדר הם אלו שעונים על צורך קהל היעד. כמו במסעדת פאר, כך גם באתר, לא תמיד בניית אתר "מפואר" הוא הדבר שהעסק זקוק לו על מנת להתקדם ולצמוח, ולכן, לפני שאתם רצים לשפוך ערימות של כסף על ויזואליות מפוארת ואתר מטורף שלא ראתה העין, כדאי לשאול שאלה אחת פשוטה: "מה העסק שלכם צריך". כשתשאלו את האנשים הנכונים

תופתעו לגלות שאולי האתר שלכם צריך דווקא חומוסיה על הדרך ולא בהכרח מסעדת פאר.

התחום הפיננסי הוא תחום "כבד", יש בו הרבה מספרים ולא מעט כאב ראש לרבים מאיתנו, דווקא בגלל זה, לבנות אתר עמוס במידע ובפיצ'רים זה לא בהכרח הדבר הכי נכון עבורו, הגולש הפשוט, שגם ככה נרתע מהתחום, היה רוצה אולי להיכנס למקום רגוע ושלו, לא עמוס בצבעים ובאפקטים שיסיחו את דעתו מהמטרה האמיתית לשמה הוא נכנס לאתר הזה.

רשמיות יתר

הגישה המסורתית מקשרת כמעט אוטומטית את התחום הפיננסי לסגנון רשמי ו"מעונב". למזלנו, אנחנו כבר ב2019, שנה בה לכל הדעות, אנחנו יכולים לומר בפה מלא, שרצינות וכובד ראש לא סותרים אנושיות, גישה ישירה ו"שיח בגובה העיניים" מול מקבל השירות שלנו.

דווקא בתחום הזה, חשוב לא לעוף גבוה מידיי, ולאפשר את הקשר האנושי והשיח הישיר לצד אמינות ורצינות. מרבית הגולשים יעדיפו להרגיש "בבית" במקום שמתעסק עם הכסף שלהם, או לחילופין, נותן להם עצות לגביו. ולכן, ויזואליות רשמית ומרוחקת באתר פיננסית היא נקודה שיש לתת עליה את הדעת.

נגישות אנושית

אתרים רבים מהתחום, מספקים ללקוח מכשיר "קר" ליצירת קשר, כמו למשל צ'אט אוטמטי שלקוח הקצה מתקשה ואולי אפילו חושש לקבל ממנו מענה בעל גישה אנושית וחמה לכן הוא נוטש בסופו של דבר. דווקא בשל החומר הרגיש בו עוסק אתר כלכלי (כסף של אנשים) חשוב להסביר מה בדיוק אנחנו מציעים למשתמש, האם זהו קורס בשוק ההון, האם זו חנות שמציעה שירותים/מוצרים כלכליים שונים למכירה או אתר מידעי לחלוטין, המשתמש צריך להרגיש שהוא מבין ויודע מה מציעים לו, זה ירגיע את חששותיו ויקנה לו תחושת ביטחון לממש את מה שהאתר מציע לו.

בנוסף, שווה ליצור מערכת קשר נוחה ונעימה למשתמש, למשל צ'ט אנושי, קבוצת וואטסאפ, פורום פעיל וכו', הדרך הכי נכונה ומומלצת היא יצירת קהילה אמיתית, חמה ודינאמית.

מערכות טכנולוגיות איכותיות

מעבר לפן הויזואלי בכל אתר ואתר, שאותו קל יותר לייצר אם רק מכירים מספיק את הכלים שנועדו לכך, כדאי לספק למשתמש גם מענה פונקציונאלי שישרת את צרכיו. למשל: מחשבון לחישוב עלויות משכנתא, מידע על דירוג חברות חזקות פיננסית או המובילות בצמיחה בכל רגע נתון. במילים אחרות: חשוב שהאתר יכיל "בשר" ויהיה הרבה יותר מרק "פנים יפות"

הגדרת מטרה

חשוב להבין מהי מטרת האתר עבורנו ולהציג למשתמש מידע שיסקרו אותו מספיק על מנת להשאיר ליד וליצור איתנו קשר. אם נשאיר את כל המידע המלא באתר לא בטוח שהמשתמש יצטרך מידע נוסף מעבר לכך אחר כך. לכן חשוב להציג את המידע באופן כזה שבו המשתמש ירצה ליצור קשר.

אמינות

לצערנו ישנה גישה "חשדנית" כלפי אתרים מתחום הכלכלה, הגולשים חוששים שמה מציגי המידע/העיצונאים "נגועים" בדבר ומציגים מידע של בעל עניין, אתר שמעוניין לשמור על אמינות רבת שנים, צריך לדבוק ביושרה מקצועית, לדווח ולסקר בצורה אובייקטיבית את הגורמים אותם הוא מסקר ו ללא נגיעות אישיות.

לסיכום, יצירת מוצר שלם של אתר כלכלי מצליח, מתחילתו ועד סופו, אינה רק בניית האתר, היא תלויה בגורמים נוספים שעניינים המרכזי הוא הניסיון והוותק, אלו שעומדים בקריטוריונים הללו לאורך זמן, יקטפו את הפירות לשנים רבות קדימה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן